Opravy olejových čerpadel VW, Škoda, Audi

Nejautodíly.cz
Montážní středisko
přihlášení
0 Kč
celk. cena s DPH
0

Olejová čerpadla

 Provádíme opravy olejových čerpadel pro motorizace 2.0 TDI 103kW + 125kW montováno ve vozech těchto značek:

VW Passat 3C     -kod BMP,BMR,BKP -motory PD/rok výroby 2005-2008/, CBAB,CBBB -motory CR /08-10/olej. čerpadlo 

VW Sharan/Alhambra   -kod BRT /rok výroby 2006-2010/

Škoda Superb I   - kod BSS /rok výroby 2006-2008/

Škoda Superb II   -kod  BMP,CBBB /rok výroby 2008-2010/

Audi A4,A6,Q5     -kod BLB,BPW,BNA,BRE,BRF,BVF,BVG,BVA,BRD,BPG- motory PD /rok výroby 2005-2008/

                            -kod CAGA,CAGB,CAHA,CAHB- motory CR/rok výroby 2009-2010/

 

Olejové čerpadlo s vyvažovacími hřídeli je uloženo pod motorem v olejové vaně a zde je poháněno ozubeným soukolím přímo z klikové hřídele nebo řetězem. Tyto čerpadla se od sebe neliší, pouze pohonem, ale princip je u obou stejný. V modulu olejového čerpadla jsou dvě vyvažovací hřídele, které mají za úkol tlumit rázy motoru a jedna z těchto hřídelí má v sobě vyfrézován otvor, kde je uložen imbusový šroub, který pohání olejové čerpadlo. Výrobce techto modulů olejových čerpadel, ale opomenul kvalitu imbusového šroubu a materiál uvnitř vyvažovací hřídele kde dochází zhruba v rozmezí po ujetí 150-250tis k opotřebení hran imbusového šroubu a uložení ve vyvažovací hřídeli. Tato závada se projeví tak, že olejové čerpadlo ztratí trvalý pohon při nastartovaném motoru a přestane tlakově rozvádět mazání po motoru. Jakmile zjistíte že na přístrojové desce začne problikávat červená kontrolka olejničky nebo přímo svítit je nezbytně nutné vypnout motor a v jízdě již nepokračovat, jinak hrozí zadření turbodmychadla (cca 1minuta bez tlakového mazání) a poškození celého motoru ( přidření klikové a vačkové hřídele cca 5-10minut). U poškození protočení imbusového šrouby neřešte opravu pouze vyměnením imbusového šroubu, který se běžně prodává cca za 100kč v originálním servise VW. Materiál originálního šroubu je se značně měkkého materiálu, a hrozí opětovné protočení po cca 1000-5000km. Také není nutné ihned kupovat celý modul vyvažovacích hřídelí a olejového čerpadla, který se běžně prodává ve VW za cca 28000kč, ale můžeme Vám modul opravit a závada se Vám již nikdy nebude opakovat.

Oprava spočívá ve zvětšení díry ze 6mm na 10mm ve vyvažovací hřídeli na cnc počítačem řízeném stroji, který je přesný na setiny mm a použitím materiálu s nejkvalitnější nástrojové oceli a následném zakalení pro získání požadované tvrdosti. Do takto upravené hřídele se vloží nový imbusový šroub, který je naprosto přesně uložen a následně vyvážen a usazen na střed hřídele. U takto opravené hřídele již nehrozí protočení ani opotřebování imbusového šroubu.

Je dobré pokud vlastníte jedno z vozidel ,které je napsáno v horní části tohoto článku, nechat si preventivně čerpadlo zkontrolovat případně i vyměnit a předejít tak nezvratnému poškození turbodmychadla případně i celého motoru. Ušetříte tak nemalé peníze za poškozený motor, kde částky zpravidla přesahují hodnotu vozidla a problémy, s odtahem vozu.

Pro naše zákazníky máme již nachystáné vyvažovací hřídele zrepasované přímo na výměnu a připravené k montáži, tak aby vše bylo co nejméně časové náročné. 

Cena takto opravené vyvažovací hřídele je 4500kč bez dph.

Více info na tel. 722 949 566

tyčka